Terug naar de homepage

Reizen
Italiƫ (2020)
Fins Lapland (2020)
Noorwegen (2019)
Gran Canaria (2019)
Porto, Portugal (2018)
IJsland (2018)
Australie (2018)
Zuid-Korea (2017)
Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)
Stockholm, Zweden (2015)
Marrakech (2014)
East USA (2014)
Londen (2014)
Warschau, Polen (2014)
Alanya, Turkije (2014)
Venetie, Italie (2014)
Florida, USA (2013)
Lissabon, Portugal (2013)
Istanbul, Turkije (2013)
Milaan, Italie (2013)
Rusland (2013)
New Castle (2013)
Praag, Tsjechie (2012)
Cuba (2012)
Tunesie (2012)
Frankrijk (2012)

China (2011)
Visum
Nog 3 weken!
Dag 2; Kippensoep
Dag 3; The great wall
Dag 4; Verboden Stad
Dag 5; Hutongs en de trein
Dag 6; Pingyao
Dag 7 & 8; Pingyao naar Xi'an
Dag 9; Xian
Dag 10 & 11; Xiahe
Dag 12; Xiahe Graslands
Dag 13 & 14; Trein naar Chengdu
Dag 15; Panda's & Giant Bouddha
Dag 16; Chengdu
Dag 17; Busreis
Dag 18; 4636 meter!
Dag 19; Black Dragon Pool
Dag 20 & 21; Dali
Dag 22; Naar Kunming
Dag 23; Stenen Woud
Dag 24 & 25; Yangshuo
Dag 26 & 27; Aalscholvers
Dag 28; Hello Hong Kong
Dag 29; Hong Kong
Dag 30; Hong Kong
Foto's China

Side, Turkije (2011)
Oostenrijk (2011)
Parijs (2010)
Oekraine (2010)
Hawaii (2009)
Washington, USA (2009)
West Canada (2009)
Thailand (2008)
California, USA (2006)
Egypte (2006)

Extra's
Where to go?
Contact


Dag 13 & 14; Trein naar Chengdu 16 September 2011 - 4122 keer bekeken
Vorige dag Volgende dag
Vanmorgen om kwart voor 8 stond onze chauffeur al voor de kamerdeur om 2 koffers op te halen. Deze koffers zouden met een andere auto naar Lanzhou gebracht worden. Na het ontbijt, rond 9 uur, vertrokken ook wij met de auto richting Lanzhou. Door de stromende regen verlieten we Xiahe.

Na exact 2 uur rijden, nog steeds in de regen, stopte de chauffeur (we weten inmiddels dat hij zichzelf John noemt) op de vluchtstrook. Break, zij hij. Goed...

Om 13:00 uur kwamen we aan in Lanzhou waar we afgezet werden in een hotel. Hier moesten we 20 minuten wachten voor de koffers, die na 5 minuten al aankwamen. Nog een keer 20 minuten wachten zou ons de treintickets opleveren.. En dat gebeurde ook. Maar helaas zaten we verdeelt over 3 'kamers'. Na wat stennis schoppen dachten wij dat de chauffeur (die ons graag wilde helpen) begreep wat ons probleem was en hij ging ons helpen. Na ruim 15 keer aan de telefoon gehangen te hebben bracht hij ons tot in de trein, met nog steeds de verkeerde kaartjes.

Toen we nogmaals op de deur wezen waar de bed-nummers stonden, ging er bij hem een lampje branden. We moesten maar gewoon gaan zitten en hij zou het regelen.

Toen de trein eenmaal in beweging kwam (en John nog steeds aan boord was) bleek het toch geregeld!

Tot zover dit bericht live vanuit de trein tussen Lanzhou en Chengdu.


Door: Sam & Tineke
17 September 2011 - 19:13

Als ik dit verhaal lees dan is het toch nog wel een hele organisatie he! En als je dan met Chinezen te maken hebt dan wil er toch nog wel eens wat misgaan. Rijstvelden niet te weinig onderweg zie ik. Zo'n treinreis door China is op zich natuurlijk ook wel weer een beleving. Maar dan rijst bij mij toch ook meteen de vraag.... Waar moest John slapen? Lag hij tussen in of het voeteneind? Of toch op het matje voor het bed? Gezellig hoor! Chinezen zeggen niet voor niks Hoe meer zielen hoe meer vreugd! De groeten maar weer.


Door: Eddy en Diana
18 September 2011 - 20:21

Het is me wat. Wel ontzettend leuk om zo jullie belevenissen te (blijven) volgen!
Foto-boek is ook erg intressant.


Uw naam
Reactie
Code: VmMgut
Code herhaal: