Terug naar de homepage

Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)

Contact

Bangkok 03 Augustus 2008 - 1889 keer bekeken
Vorige dag Volgende dag

Vanmorgen zijn we voor het eerst met de bus-boot de stad in getrokken. De boot is een meter of 20 lang en het in- en uitstappen is werkelijk spectaculair! De boot stopt nergens, maar hij remt af, vaart langs de kade en je moet de boot in springen. Vaak doe je dit met 40 mensen tegelijkertijd, terwijl er ook nog 30 mensen uit willen. Prachtig! Rondom de boot zitten spatschermen die je zelf omhoog moet houden, zodat het rioolwater waar de boot in vaart niet in de boot terecht komt.

Over de smalle reling loopt de 'conducteur' die kaartjes verkoopt. Als een acrobaat loopt hij over de smalle reling, terwijl de boot met hoge snelheid door de smalle wateren scheurt!
Na een ritje van 10 minuten stappen (of springen) we eruit en gaan aan de wandel.

Een man op straat sprak ons aan en begon een heel verhaal, over dat we geluk hebben en dat vandaag een nationale feestdag is. Alleen vandaag zijn de tempels open! En die liggen aan de andere kant van de stad.

Nog geen 2 tellen later staat er een TukTuk naast ons die exact hetzelfde weet te vertellen. Het moet haast wel waar zijn. Al snel zitten we in een TukTuk die ons langs een aantal tempels brengt, voor omgerekend 20 eurocent. Al snel komen we erachter dat iedereen in Bangkok samen speelt, want de tempels zijn altijd open. Maar goed, we hebben een leuk uitje.

Uiteraard worden we onderweg naar de tempels nog even geintroduceerd in de plaatselijke maatpakken winkels en souvenier-shops. We kwamen er al snel achter dat het allemaal vriendjes zijn van de TukTuk-driver. Maar goed, zolang we maar niet bij de hoeren worden afgezet is het nog wel grappig.

Na terugkomst in het hotel hebben we nog even een plonsje gemaakt in het zwembad op de 12e verdieping, met een prachtig uitzicht over de stad. Dit is afzien zeg!

04 Augustus 2008
Wat heerlijk wakker worden is dat toch, met zo een fantastisch uitzicht over Bangkok vanaf de 25e verdieping.
Na een klein ontbijtje in het hotel zijn we weer de stad in getrokken.

We zijn gaan wandelen naar een groot en groen park midden in de stad. Het was er rustig, zo af en toe kwam er een Thai langs lopen. Wel zaten er veel vogels overal.
Totdat we ineens een aantal Thaise mensen met camera staan. Wat was daar aan de hand? Ah, we zagen het al. Er was een varaan van 2 meter lang uit het water gekomen en die liep langs het pad. Wat een onwijs beest, en dat zo midden in de stad!

Na dit park rondgelopen te zijn, liepen we verder naar de plaatselijke markt. Deze markt was binnen in een soort groot winkelcentrum van 6 verdiepingen. Hier stond het werkelijk zo vol met stalletjes, dat er op sommige plekken geen doorkomen aan was.

06 Augustus 2008
Vandaag zijn we vertrokken richting een super de luxe en groot winkelcentrum. Hier bevonden zich alleen maar winkels die zelfs voor ons onbetaalbaar waren, laat staan voor de lokale bevolking. Het was er druk, blijkbaar wil iedereen er toch gezien worden. Onder dit winkelcentrum bevond zich een groot zee-aquarium, met duizenden vissen die rondom Thailand voorkomen. Grappig om te zien, maar niet heel bijzonder. Wel zagen we Nemo, uit de gelijknamige film, met veel vriendjes rondzwemmen.