Terug naar de homepage

Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)

Contact

Seoul dag 1 14 September 2017 - 3569 keer bekeken
Vorige dag Volgende dag
Vandaag begon de dag iets later dan verwacht. Omdat Luno nog niet echt aan het tijdverschil gewend was, en daarmee ons allemaal wakker hield tussen 12 en 5, gingen bij ons pas de ogen open om 11 uur! Lekker uitgeslapen... snel uit de veren, hop naar de metro en de stad verkennen! Onderweg kopen we een appeltje voor de dorst en 2 enkele metro-kaartjes; omdat we geen idee hebben hoe we een meer-dagenpas kopen.

Na een kort ritje van anderhalf uur en 1 maal overstappen komen we aan bij de halte ten zuiden van het centrum. Vanaf hier gaan we stijl heuvelop wandelen naar het begin van de kabelbaan die ons naar de hoogste heuvel van Seoul brengt. Na een half uurtje zweten zien we een rij van Koreanen waar je U tegen zegt! Vreemd genoeg staan die kneuzen allemaal in de verkeerde rij en nog geen 10 minuten later zitten we in de kabelbaan. Boven aangekomen doen we een korte wandeling en beklimmen (=lift) de Seoul Tower. En wat een prachtig uitzicht! Zover je kunt kijken zie je alleen maar stad; groene heuvels omringt door hoge flats! Bizar groot!

Beneden bij de toren werd ook een demo gegeven van herrie maken en bordjes gooien, maar we waren niet erg onder de indruk van het geheel. Wel hadden ze een reling ala Parijs vol met hangsloten en iphonehoesjes. Rosmantisch hoor! Snel weer met de kabel naar beneden. We besluiten richting een grote poort te wandelen, die vlakbij een grote markt ligt. De poort is mooi maar klein en de markt is druk en warm! Het is nog iets te vroeg om te eten en Luno slaapt nog, dus doen we even een biertje aan de bar aan de straat. Nienke koopt in de tussentijd wat kaarten en na het drankje lopen we richting de City Hall.

Vlak voor de City Hall zien we een typisch Koreaans restaurant (knoflooklucht, veel stoom, veel lichtslangen en kerstverlichting) en vinden dit zo woest aantrekkelijk dat we hier iets gaan eten.

Op een kaart met plaatjes wijzen we 4 dingen aan die niet op hond lijken en de bediende zij nog iets als 'not spicy'.... euh... doe maar een extra glaasje bluswater erbij! Er staan verschillende kommetjes en schaaltjes eten op tafel. Sommige zijn inderdaad minder spicy als de anderen, maar we hebben prima gegeten... alhoewel... Mylo moet nog een beetje wennen aan het idee dat ze hier geen broodje pindakaas kennen.

Na het restaurant lopen we over een klein tempelcomplex en stappen daarna weer in de metro richting hotel. Zou het net zo makkelijk gaan als de heenreis? 1 halte te laat komen we er achter dat er meerdere blauwe metro's rijden en degene waar we in zitten... da's de verkeerde... om kwart over 8 komen we in het hotel aan en springen snel onder de douche!