Terug naar de homepage

Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)

Contact

Naar Gapyeong 17 September 2017 - 3549 keer bekeken
Vorige dag Volgende dag
Vandaag is de dag dat wij Seoul achter ons gaan laten en het binnenland gaan intrekken. De ochtend houden we ons bezig met de tassen inpakken, spullen verzamelen, op ons buik onder het bed speelgoed zoeken en inladen. Inladen? Ja, maar dat komt later pas. Tevens ontbijten we wederom bij de Paris Baquette met een witte bol pindakaas. Lekker hollands!

Om half elf zijn we het allemaal zat en vertrekken richting de straat om een taxi aan te houden. De eerste taxi stopt wel maar vind het maar gek dat wij geen Koreaans spreken. De 2e taxi die stopt vind dat ook, maar voordat ie '아니요' (nee) kon zeggen, hadden we Luno al achterin gezet. Snel het adres even google-translate naar het Koreaans gedaan en toen wist Kim ook waar we heen moesten. Na dik een uur te hebben file-gereden kwamen we aan op de plek die wij hadden gezegd... maar een auto-verhuur? Nee stomme taxi-Kim, daar moet het zijn! Nog een keer reden we een rondje (10 minuten) en toen stonden we ineens ergens in een achter-af-straatje. Geen auto-huur, maar Kim's taxi was nu ook pleite. Omdat het adres wel klopte, alleen het huisnummer niet, zijn we een stukje lopend gaan zoeken. En nog geen 200 meter verder.... juist!

Binnen een mum van tijd had de auto-verhuur-Kim onze auto gereed staan. Het was een 현대 투손, bij ons beter bekend als ee Hyundai Tuscan. Prima auto met 4x4 en automaat, en alle bagage past er goed in! Even de Koreaanse navigatie-Kim vragen om dat scherm in het Engels in te stellen en binnen een half uur waren we de stad al uit.

Onderweg stoppen we om even een tankstation-Kim te laten helpen met tanken en iets verder op halen we wat proviant voor vandaag bij een CU-Markt-Kim. Een aantal bakjes Noodles, een pakje Koreaanse Fristi en 3 vreemd uitziende kip-stukken.

Na nog eens 30 minuutjes rijden draaien we een smallere weg op en na een kort stukje komen we aan bij ons Pension. Mooi hoor! We genieten vooral van de 'rust'... geen toeterende auto's maar krekels, kikkers, honden en katten.

Het avondeten zit al aangelijnd (Brutus), de snacks lopen rond (Felix) en het zwembad is onverwarmd... oei! Mylo heeft even veel plezier maar als zijn beentjes blauw beginnen te worden kom hij toch snel get zwembad uit. Het is hier overigens zo'n 28graden, dus hij was weer snel opgewarmd.

Na deze korte duik springen we in een verwarmd bad met lekker veel schuim en gaan daarna nog even bij de rivier kijken. Hier wordt ge-water-skied door Kim & Kim, maar verder is het er een soort van 'vergane glorie'.

Op de terugweg van de wandeling halen we nog een pakje Unox knakworsten en samen met de noodles is dat een prima afsluiting van de dag!

Door: Sam
17 September 2017 - 17:57

Ik heb even nagegekeken wat er allemaal uit kan zien als 3 vreemde stukken kip! Dat wil jij niet weten! Ik zal er verder niet teveel over uitweiden maar als jullie het eten zorg er dan voor dat het, a: geen hartslag meer heeft en b: dat het lang genoeg gebakken is! Vraag aan dokter Kim vast wat maagtabletten en verder succes er mee! Gelukkig hebben ze ook nog Unox worsten daar! Ja, die Kim Koreanen zijn niet van yesterday he! Die weten wat lekker is! Doe rustig aan, veel plezier en voorzichtig!

Door: Johan
17 September 2017 - 19:07

Wij genieten mee met jullie.

17 September 2017 - 19:11

Ik had al eerder gereageerd maar heb nu pas door dat je ook nog een code moet na-apen.