Terug naar de homepage

Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)

Contact

Op zoek naar een strand 23 September 2017 - 3565 keer bekeken
Vorige dag Volgende dag
We worden wederom wakker door het gegiebel van onze kleine Luno. Dat is een nadeel van met z'n vieren in 1 ruimte slapen: 1 wakker? Allen wakker. We ontbijten op ons balkonnetje om vervolgens naar het centrum van Gyeongju te rijden. Er staat vandaag eigenlijk niets op het programma daar we gisteren 'ons lijstje' al hebben kunnen afvinken. Dus de kids mogen kiezen. Om 9 uur huren we dus een elektrisch karretje (soort invalidekarretje) en gaan we daarmee 1,5 uur crossen door het park, het centrum en de omliggende rijsvelden. Mylo stuurt, Luno toetert, Mama geeft gas en remt en papa zit met schaamrood op z'n kaken. Al met al best leuk.

We besluiten vervolgens richting het strand te gaan. Het strand van Pohang lijkt het dichtstbijzijndst. Wat een vreselijke stad is dat Pohang, we vinden er niets aantrekkelijks aan. Het strand valt zwaar tegen, het is een vieze baai met een vies strand. Na een half uur hebben we het dus wel gezien en besluiten naar het zuiden te gaan rijden op zoek naar een beter strand. Dit duurt vervolgens twee uur (!). Dat viel tegen. Gelukkig vermaken de kinderen zich prima achterin de auto met de films of een middagdutje. We belanden op het strand bij Gampo. Een gezellig strand met kiezels en zand en een mooie zee. De kinderen genieten weer volop.

Omstreeks half zes zijn we terug in Gyeongju om te eten in een koreaansrestaurant. Dit viel weer tegen. Tofu is niet lekker. Een groentepannenkoek ook niet. En een gebakken vis met graten ook niet. De enige die smult is Luno, de enige die niets eet is Mylo.
Als we het restaurant verlaten hebben we nog honger. Ze kennen in Korea behoorlijk wat dessert-cafes en we besluiten er een op te zoeken. We spenderen net zoveel aan deze toetjes dan aan onze avondmaaltijd (niet goedkoop dus) maar kunnen onze magen goed vullen met ijs/brownie/mango/ijs/ijs/ijs.