Terug naar de homepage

Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)

Contact

Busan 24 September 2017 - 3559 keer bekeken
Vorige dag Volgende dag
Na 2 dagen Gyeongju rijden we verder zuidwaards naar de op 1-na grootste stad van Korea; Busan. Een stad vol hoogbouw (bijna wolkenkrabber-hoog), groene heuvels midden in de stad en een prachtig strand aan een mooie kustlijn. En voor Mylo; ook nog eens de grootste container-haven van Korea. De route naar Busan is kort en daarom doen we eerst nog een stop bij de Beomeosa tempel. Uiteraard staan ook hier direct weer 4 mevrouwtjes rondom de auto om parkeergeld te heffen (volgens mij is het gratis, maar goed) en lopen we heuvelop (alweer) naar de tempel, waar voor de verandering geen entree-ticket voor nodig was.

Eenmaal in de tempel aangekomen hoorden we allemaal tromgeroffel en gezang (zeurende toon) uit de diverse gebouwen komen. Deze tempel is nog echt in gebruik; lokale Koreanen komen dan ook hier naar toe om mee te doen. Een bijzonder gezicht! En volgens onze informatie moet hier ook een kabelbaan zijn naar de top van de berg om daar een oude verdedigingsmuur te bewandelen.

Helaas is het nog flink zoeken en moeten we zeker 15 minuten rijden. Gelukkig komen we onderweg een Paris Baguette tegen en halen we snel een zak bolletjes voor morgenochtend.
Eenmaal bij de kabelbaan aangekomen was het nog even goed zoeken naar een parkeerplekje, maar uiteindelijk gewoon maar langs de weg geparkeerd.
De kabelbaan was leuk, met een mooi uitzicht over de stad. Alleen was het wel wat nevelig waardoor we hogerop juist minder konden zien. Eenmaal bovenaan gekomen bleek er weinig verdedigingsmuur te staan, en na 20 minuten wandelen/zoeken besluiten we om weer naar beneden te gaan en op zoek te gaan naar het hotel, die we eigenlijk vrij eenvoudig vinden ondanks dat onze navigatie hem niet kent.

Na het inchecken besluiten we om naar Haeundae Beach te lopen, het bekendste strand van Busan, welke op slechts 500 meter afstand ligt. We hebben een heerlijke middag op het strand. Omdat we daar uiteraard ook wifi hadden, konden we eens rustig uitvogelen waar we vanavond konden eten. Onze keuze viel op een Amerikaans achtig restaurant waar ze gewoon patat en steak serveren. Heerlijk. De jongens een grote bak patat met majo en buiten op straat uitzicht op een live-muziek demo van rappende Koreaanse jongens.

Door: Sam
25 September 2017 - 10:09

Toch weer genoeg gezien vandaag he! Morgen naar de boot?

Door: Tineke
25 September 2017 - 18:37

Ook lekker, steak met patat, weer eens wat anders, goede reis naar het eiland