Terug naar de homepage

Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)

Contact

Suwon 02 Oktober 2017 - 3563 keer bekeken
Vorige dag Volgende dag
Het einde komt in zicht! Vanmiddag houdt de regen eindelijk op! Helaas is het nu nog niet droog. Zodra we het raam open doen zien we direct weer de druilerige regen. Gelukkig is het in de volgende stad waar we heen gaan beter weer en geven ze vandaag daar vanaf 11 uur strak blauwe lucht op! Suwon here we come! Na 2 en half uur rijden worden we de snelweg afgestuurd en rijden we tussen honderden, misschien wel duizenden flats door. Allemaal ongeveer 30 verdiepingen hoog en allemaal zien ze er exact hetzelfde uit! En op plaatsen waar er geen flats staan, bouwen ze er gewoon een paar. Nooit zomaar 1... nee, altijd per dozijn! Maar ja, waar raak je anders die anderhalf miljoen Kimmetjes kwijt?

Niet veel later komen we aan op onze eerste stop; de oude stadsmuur van Suwon, de 'Hwaseong Fortress'. Deze muur is gebouwd in het jaar 1795 maar dat zie je er niet aan af! Het cement ziet er nog als nieuw uit en zelfs het gras rondom is nog groen! We wandelen een stuk over de muur door de volle zon en zien vanaf hier ook een luchtballon. En niet zomaar een.... nee... eentje aan een touwtje. Hier wilde Nienke graag in! En wie ben ik dan om nee te zeggen?

En zo geschiede... 51.000,- won verder en we hadden een ticket voor een vlucht van 10 minuten! Maar wat een uitzicht! We schieten veel foto's van de stad en het uitzicht over het park met de muur! Luno vind het wel een beetje spannend, maar Mylo ziet van alles; vrachtauto's, bussen, politieauto's en nog veeeel meer!

Na dit avontuur besluiten we om naar het Samsung Innovation Museum te gaan. Aangezien hier alles van Samsung is... de tv, de koelkast, de airco, de wastafel, de shovels, het bankgebouw, de hypotheekverstrekker, de bussen, de auto's en zelfs een complete wijk hier in Suwon is van Samsung. Na lang zoeken komen we via de Samsung-ro 18-gil street aan bij het Samsung complex. Helaas zien we een dichte slagboom en de parkeer-Kim stuurt ons weg. Aan de overkant van de straat zien we meer bordjes maar een behulpzame Koreaanse Kim vertelde ons dat we hier ook niet mochten staan. 10 minuten later stonden we op een parkeerterrein wat volgens ons niet helemaal de bedoeling was, maar ach... wij zijn toeristen. Eenmaal in het Samsung gebouw was alles wel erg uitgestorven. 2 Beveiligers schrokken wakker en na veel Koraans overleg en gebel bleek dat het museum alleen in het weekend open en en door de weeks alleen op afspraak. Weet je wat.... ik hoef al geen Samsung meer. We besluiten om naar ons hotel te gaan.

En wat voor een hotel! 5* Novotel Ambassador met werkelijk alles wat een hotel zou moeten hebben! En dat midden in de uitgaanswijk van Suwon. Nadat we alle tassen opnieuw hebben ingepakt (morgen moeten we de auto inleveren) laten we Luno even een uurtje slapen en rond etenstijd lopen we de drukte even in. Gezellig hoor! We eten in een soort Kip-restaurant, zittend bij de open deur en Luno en Mylo hebben veel aandacht van iedereen die langs loopt. Veel Koreanen denken dat kinderen blij worden van snoep, en iedereen die 'aaah cute' riep tegen onze albino gaf gul. Eindresultaat: een zak vol snoep, 2 lollies en 3 flesjes drinken....

Door: Sam
02 Oktober 2017 - 16:13

Dat Suwon lijkt qua bebouwing dus wel wat op Hong Kong, in elk geval al diezelfde flats! Ik dacht dat jullie een ballonvaart gingen maken maar toen ik begreep dat jij, Joery, ook mee was toen had ik al het idee dat jullie niet "los" zouden gaan! Maar toch ook wel weer heel apart he! Nog een paar dagen te gaan.........dan hebben we die albino's gelukkig weer hier!