Terug naar de homepage

Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)

Contact

Terug in Seoul 03 Oktober 2017 - 3556 keer bekeken
Vorige dag Volgende dag
Na een nacht op een heerlijk bed (eindelijk eentje die niet zo hard is als oma haar plavuizen) gaan we naar beneden voor de 2e keer naar het inclusive-ontbijt van de vakantie. En wat voor eentje! Mylo sprong een gat in de lucht! Croissantjes! Zo je kon kijken staan schalen vol met broodjes, hapjes, omelettes en nog veel meer. Zelfs Luno verloor zijn zelfbeheersing en at nu zelfs zonder vork, mes, lepel en handen!

Na het stevige ontbijt lopen we nog een kort rondje door de stad, omdat we niet al te vroeg in Seoul willen aankomen. Het is hier nog maar 1 uur vandaan en we hoeven de auto pas om 1 uur in te leveren en pas vanaf 2 uur in het hotel mogen inchecken. Helaas bleek het grote winkelcentrum dicht en... ach ja, we rijden gewoon! En na een uurtje rijden door de steeds drukker wordende wegen (het is morgen nationale feestdag, naar verwachting staan alle wegen van het land vol), komen we om half 1 bij de autohuur aan. En daarmee is ons rondje compleet!

Het kost geen enkele moeite om de auto in te leveren en ook een taxi is snel gevonden. Om half 2 staan we in het hotel en gelukkig mogen we direct naar onze kamer. Vreemd eigenlijk... vroeger vond ik het stom als ik naar mn kamer moest, maar nu niet meer. Anyway... Snel op zoek naar een to-do voor de middag. Een metro-halte is snel gevonden en we besluiten om naar het Yeouido Park te gaan, vlakbij de rivier. Hiervandaan wandelen we tussen de fietsers en skeelers door naar de rivier waar duizenden mensen aan het picknicken zijn. Een gezellig geheel! Onderweg komen we zelfs nog een vis tegen!

Bij de rivier hebben ze 'ons' IAmsterdam bord nagemaakt en staat er constant een rij mensen voor om op de foto te gaan. Nienke had een creatief idee en heeft de letters vanaf de andere kant gefotografeerd en vervolgens de foto gespiegeld... voila... niemand die in de weg staat! Na dit fotografische avontuur happen we het een en ander weg bij een straatkraampje en waggelen rustig aan weer terug naar de metro. Markant detail; de halte ligt hier op 47 meter diepte en er zijn 5 roltrappen nodig om beneden te komen, omdat de volgende halte aan de andere kant van de rivier ligt!

Door: Sam
03 Oktober 2017 - 16:02

Ja, aan alles komt een einde he, zelfs als het bijna drieeneenhalve week geduurd heeft. Ik vind dat jullie een prachtige route hebben uitgezet en de foto's bevestigen dat denk ik wel. We zijn benieuwd naar de overige plaatjes! Hopelijk gaat de terugreis voorspoedig en kan er wat geslapen worden onderweg! Tot donderdag!

Door: Nel
03 Oktober 2017 - 17:17

Dank je wel voor het heerlijke verslag weer, goede reis terug. En tot gauw.

Door: Wilma
04 Oktober 2017 - 18:27

Door jullie verslag heb ik het idee dat ik ook even in Zuid-Korea was. Prachtige verhalen, ik heb ervan genoten! Wens jullie een veilige vlucht naar huis! 🤗Q