Terug naar de homepage

Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)

Contact

Lotte World Tower Aquarium 04 Oktober 2017 - 3567 keer bekeken
Vorige dag Volgende dag
Onze allerlaatste dag in Zuid-Korea en dat helemaal zonder auto. We besluiten om met de metro naar de Lotte World Tower te gaan helemaal aan de andere kant van de stad. Dit gebouw hebben wij in het begin van de vakantie ook al een paar keer zien staan. Hij valt op omdat ie onwijs hoog is. En dat blijkt nog te kloppen ook; 123 verdiepingen en 555 meter hoog. Alleen de Burj Khalifa (Dubai)(828 meter), Shanghai Tower (Shanghai)(632 meter), Abraj Al-Bait Clock Tower (Mecca)(601 meter) en de Ping An Finance Centre (Shenzhen, China)(599 meter) zijn nog hoger!

In de Lotte World Tower vind je onder andere een winkelcentrum, een pretpark, een concertzaal, een bioscoop en een aquarium. Die laatste gaan we vandaag bekijken. Met een express-metro zijn we binnen 45 minuutjes bij de toren, ook al zien we er eerst niet zo veel van omdat de metrohalte onder de toren is. Je kunt hier alleen al dagen ronddwalen zonder uberhaupt buiten te komen. Mylo zag het indoor-pretpark wel zitten, wat trouwens wel veel leek op het Euro Disney in Parijs.

Nadat we de veel te dure kaartjes hadden gekocht begon onze reis door de waterwereld. De eerste aquaria lieten het onderwaterleven zien in een Koreaanse rivier, waar de gemiddelde vis al 2 keer groter was dan Luno, en 3 keer lelijker dan de buurman. Mylo en Luno keken hun ogen uit; er waren grote vissen, kleine vissen, lange en korte vissen, dunne en dikke vissen, lelijke en ook heel mooie vissen. Hoogtepunt was het zeehondenverblijf, het pinquin-verblijf en de 2 beluga walvissen! En dat allemaal indoor!

Begin van de middag hobbelen we terug naar het hotel om nog 1 keer te douchen, de tassen in te pakken en bepakt naar de metro te wandelen voor de terugreis naar het vliegveld.

Omdat we al om 5 uur op het vliegveld waren en we de tassen pas om half 9 mochten inchecken, was het lang wachten met een oververmoeide Luno, maar gelukkig konden we rond 9 uur door de douane en kon Luno daarna lekker wat uurtjes slapen voordat we konden instappen. En ondanks dat Mylo nog van vorig jaar wist dat hij filmpjes kon kijken in het vliegtuig, lagen zowel Luno als Mylo al te slapen voordat we waren opgestegen!

Door: Sam
05 Oktober 2017 - 20:49

En dan zit het er op! Mooi nog hoor dat onderwater gedoe. Maar welke buurman bedoel je eigenlijk? Goed geslapen onderweg begrijp ik! Nu weer wennen aan het Hollandse klimaat maar dat gaat snel genoeg hoor. Als jullie hier weer 2 of 3 dagen zijn dan weet je ook niet beter meer. Mooie reis, mooie foto's, mooie verhalen maar ik ben ben blij dat jullie weer terug zijn.

Door: Tineke
05 Oktober 2017 - 20:53

Mee eens, vooral de laatste zin!