Terug naar de homepage

Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)

Contact

Naar The Grampians 17 Mei 2018 - 1936 keer bekeken
Vorige dag Volgende dag
Onze laatste dag langs 'The Great Ocean Road' starten we met matig weer. Het is bewolkt, het waait nog steeds flink en af en toe valt er een bui. Het levert wel mooie foto's op! Om 08:50 zijn we bij onze eerste stop, 'The Arch'. Zoals de naam ons al deed vermoeden, was dit een rots met een gat eronder. Een matig zonnetje met een regenbui levert ons mooie foto's met regenboog op!

20 Minuten later stoppen we bij 'The London Bridge'. Deze voorheen dubbele Arch is op 29 Januari 1990 deels ingestort, waardoor er 2 toeristen urenlang op het 'nieuwste eiland van de wereld' hebben moeten wachten op een helikopter. Het is een mooi gezicht hoe de hoge (met storm zijn ze wel 30 meter hoog hier) golven op de rotsen slaan!

Om half 10 stoppen we bij 'The Grotto', wat niets meer is dan een door erosie ontstaan gat in de grond. Grappig, maar de vorige 2 stops waren imposanter. Iets verderop aan de route maken we een fotostop bij 'The Bay of Martyrs', een baai met wat rotspilaren. Mooie plaatjes. Maar nog iets verderop komen we bij 'The Bay of Islands' waar we een korte wandeling maken. Fantastische uitzichten over de baai, vol rotsen, waar de golven vol tegenaan slaan. En ook de baai waar we flink natplensen en waar we zelfs een volledige regenboog zien! Onze laatste stop is in Warrnambool. Dit is the-place-to-be voor walvisspotten. Geen walvis te zien. Hier nemen we afscheid van 'The Great Ocean Road' en rijden noord-waarts naar 'The Grampians'.

Eind van de middag komen we aan op de camping, die overigens gerund wordt door een Nederlandse vrouw die met een Aussie getrouwd is. Er kwam nog maar weinig Nederlands uit! Het is wel een prachtige camping, met zelfs een door 'haardhout verwarmd zwembad'. Die is heerlijk!

Onze campingspot ligt beneden in de vallei en direct zien we al dat we tussen het wild staan (herten, kookaboora's, papagaaien en heel veel kangaroes). We stoken daarom direct ons kampvuur flink op en drinken een bakkie tussen de Skippy's! 's Avonds als we een rondje over de camping lopen, moeten we meermaals ook een stap omlopen omdat de kangaroes van dichtbij wel erg groot zijn :-)