Terug naar de homepage

Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)

Contact

De markt 25 Mei 2018 - 1940 keer bekeken
Vorige dag
Op onze allerlaatste dag bezoeken we ‘s ochtends nog the Phi Wet Market, op 25 minuten lopen vanaf ons hotel. Het is wederom warm en klam, maar dat hebben we er graag voor over. Alhoewel... wat een stank en viezigheid! De natte vis ligt tussen de afgesneden varkensneuzen en kaalgebrandde kippenkadavers.... we waren nog blij dat de vis naar vis stonk, en niet naar natte hond... We besluiten om mee te proeven van al deze lekkernijen en kopen 6 bananen... heerlijk!

Na dit culinaire hoogtepunt wandelen we terug naar het hotel om nog een finale plons te doen in het zwembad. Heerlijk! We ronden deze middag af met een lunch bij het Hard Rock Cafe!!

Om exact 3 minuten voor 6 staat Muhammed de taxi-man klaar om ons dwars door de spits naar het vliegveld te brengen... en een taxi-man is het! De oorspronkelijke 2:27 uur werd al snel 1:07 uur door de vele kleine steegjes en straatjes! Op het vliegveld aangekomen verbrassen we snel onze laatste 175 rym en boarden voor een lange 12:40 uur durende nachtvlucht!

Door: Sam
26 Mei 2018 - 16:48

12 uur en 40 minuten vliegen! We hebben er van staan te kijken hoe de twee jongens de tijd hebben doorgebracht. We hebben ze al die tijd nauwelijks gehoord! Goed hoor! En dan is er na zo’n krappe 4 weken een eind gekomen aan een prachtige, bijzondere reis. We hebben onze ogen uitgekeken in dat mooie Australië, wat een prachtig, machtig, mooi land is dat. En wat zijn die Aussie’s ontspannen zeg! Paniek komt in hun woordenboek niet voor! En schoon! Overal zie je openbare toiletten voorzien van papier, handendrogers en keurig schoon! Veel speeltuinen voor de kids en bij praktisch alle bezienswaardigheden gratis toegang. Parkeerplaatsen voor bussen, auto’s, campers, invaliden, noem maar op! En uiteraard de dieren! Koala’s, Kangaroos, gekleurde Papagaaien, Kookabooroes en nog veel meer soorten! De bloemen en plantenwereld is daar ook prachtig, tig soorten palmen, boomvarens van soms wel 10 meter hoog en alle parken keurig onderhouden! De ene dag lagen we op het strand en een dag later liepen we in het skigebied gevolgd door het tropisch regenwoud! Prachtige steden ook dat Sydney en Melbourne, gevolgd door plaatsjes die zo in een wildwestfilm zouden kunnen meedoen. Met nog oorspronkelijke gevels die de eerste goudzoekers daar hebben neergezet! Tot slot nog iets over Kualalumpur.....dat hebben we zowel op de heen- als op de terugweg aangedaan. Prachtige stad, prachtige gebouwen maar ook woningen waarvan wij niet begrijpen hoe daar mensen kunnen wonen! Kortom...het was een reis die we niet snel zullen vergeten, wij voelen ons echt bevoorrecht dat we dit allemaal hebben kunnen meemaken. Met een groot compliment voor Joery en Nienke! Die zoeken het toch allemaal maar uit. Routes, dingen om te bezichtigen, campings, hotels, taxi’s, vluchten....van alles en nog wat! Joer en Nien, nogmaals hartstikke bedankt en jullie zijn een top stel! Sam en Tineke.