Reizen

Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)

Contact

Dalsnibba, Geiranger en Trollstigen 23 Augustus 2019 - 0 keer bekeken
Vorige dag Volgende dag
Vandaag rijden we om half 9 weg en we beginnen met haarspeldbochten, gevolgd door een aantal lange tunnels. Eenmaal boven aangekomen is het weer prachtig. Onze eerste stop (en tevens eerste betaalde bezienswaardigheid) is de Dalsnibba. Vanaf hier hebben we een prachtig gezicht over de bergketens, de gletsers en de haarspeldbochten beneden ons. In de verte zien we het Geirangerfjord zelfs liggen. Het is koud (9 graden) en waait behoorlijk. Door de regen gaan we snel weer verder.

Eenmaal bij het Geirangerfjord aangekomen maken we veel fotostops. Aan de ene kant rijden we naar beneden over slingerwegen, beneden in het fjord ligt een cruise-schip voor anker en aan de andere kant van het fjord rijden we weer naar boven. Prachtig!

Iets verderop bij Eidsdal nemen we de ferry en steken het Norddalsfjord over. We hebben mazzel, want de boot komt precies aan. De 'neus' gaat open en we rijden zo aan boord. Als laatste komt er ook een vrachtauto met trailer op vol boomstammen. We zien onze horizon even flink schommelen :-)

We vervolgen onze route over weg 63; wederom een mooie route. Ditmaal veel begroeing en puntige rotsen rondom. Bij de Trollstigen zien we veel bussen vol toeristen, maar het is ook een plaatje! Na een wandeling (deels in de regen) warmen we op in het restaurant met warme chocomelk.

Daarna rijden we de Trollstigen af naar beneden en het is prachtig! Eenmaal beneden aangekomen zijn we al snel op de camping en Koda doet hier graag even een dutje op bed. Wij voetballen even wat en eind van de middag gaan we nog even naar het dorp Andelsnes waar we even snel boodschappen doen en een kadootje kopen voor Luno; een houten ferry-boot voor zijn treinbaan, omdat hij deze vakantie op de wc heeft gepoept!

Eenmaal terug bij het huisje hakken we wat hout en steken het kampvuur flink op om onze gekochte koteletten op te bakken. Heerlijk. De jongens zijn blij als kinderen met het kampvuur en liggen pas rond 21:00 uur op bed.