Terug naar de homepage

Israel (2017)
West-Amerika (2016)
Dubai, VAE (2016)
Val Cenis, Frankrijk (2016)
Zuid Afrika (2015)

Contact

Phuket 14 Augustus 2008 - 1885 keer bekeken
Vorige dag Volgende dag
Onze laatste week van deze vakantie brengen wij door op en rondom Phuket. Aangezien dit onze eerste echte reis-vakantie is wilden we een rustige afsluiting. Achteraf bleek dit een heel goede keuze!

We verbleven in het Phuket Ocean Resort aan Karon Beach. Ongeveer 15 minuten met de TukTuk vanaf het veel drukkere en touristische Pa Tong Beach.

Het eerste wat ons direct opviel is dat je de overblijfselen van de grote Tsunami en 2004 nog ziet. Zo lag er voor ons hotel een meertje die nog nergens op de kaart stond. Ook waren sommige hotels nog volop in aanbouw of in restauratie.

Olifanten tocht
Na aankomst hebben we onze eerste dag heerlijk vermaakt aan het strand. En hoe kan dat ook anders als de watertemperatuur al 28 graden is. De volgende dag zijn we op excursie gegaan naar een olifanten boerderij. Deze boerderij werd ons aangeraden door de lokale bevolking, omdat hier de olifanten wel goed behandeld worden.

Na ongeveer 20 minuten rijden kwamen we aan en zagen we de olifanten staan onder een groot afdak. Na eerst wat bananen gevoerd te hebben, zijn we op de rug van deze dikhuid geklommen en hebben we een tocht van een uur door de jungle gemaakt. Omdat we onze slippers uit moesten doen, voelde je continu de haren van de olifant onder je voeten kriebelen! Bah!

Eiland-tocht
Na ons olifanten-avontuur besloten we om een volgende excursie te boeken. Niet goedkoop, maar wel leuk: Een boottocht langs een aantal eilanden rondom Phuket. Na een uur varen met de (2 x 200 PK) snelle boot langs allerlei kleine eilandjes, kwamen we bij het James Bond Island. Hier is de film 'Man with the golden gun' opgenomen. Hierna zijn we aan land gegaan op een ander klein eiland waar we geluched hebben. Eind van de middag voeren we verder naar het kleinste eiland van de dag. Direct vroeg onze gids of we mee gingen snorkelen, en dat deden we. Het eiland was in 30 minuten rond te zwemmen, als er niet zo veel stroming stond! Halverwege trok de gids ineens aan mijn flipper: Daar.... een haai! Zo snel als ze kwamen verdwenen ze ook weer! Maar het was ons gelukt! We hebben een haai gezien!